tingelingeling.blogg.se

lilla vik i simrishamn

Publicerad 2015-06-14 16:20:44 i Allmänt,

Jag och min tös Maria åkte ner mot österlen för att vara med på årets första ledarhundsträff.
Solen sken och den vackra naturen bjöd på sitt allra bästa .
Måste säga att vilka backar där finns sega och långa .Då vi gått på både landsväg och skogspartier fför att nå havet där man var slut som artist .
Då jag varit slarvig med selen och motionen över lag så trodde jag i mitt stilla sinne att den lilla rundan var på 5 km men ack vad jag bedrog mig själ ,turen igår bjöd på hela 1,1 mil med gassande sol .
Måste säga att jag vet var mina rumpmuskler sitter för idag värker dom men inget annat sån tur är .
Igår bjöds vi också på en 3 rätters middag och som pricket på i et var det 5 olika sorter choklad mums ,dåligt samvete hade jag inte alls utan åt med frid och fröjd .
Idag blev det en tur på 4 km även den slutade vid havet men vi genade genom gångarna på golfbanan ,vädret var svalare och i mellan varven strålade solen igen .
Med härliga ledarhundsförare över hela skåne ,kanon instruktörer och en fantastisk personal på resturangen har denna minihelg varit helt perfekt .
Tack lilla vik för er gästfrihet och att vi fick ha våra hundar i resturangen ,tack för god mat och service .
Skånes ledarhundförare har nog inte varit där för sista gången .
P.s glömmde 5 öl i kylen i hus nr 10 ..ta dom som tack för städhjälpen av hundhår .
Tack österlen för era långa och sega backar så jag vet om att någonstanns finns det vilande muskler som bara längtar att få jobba .
Tack till mig själv som tog mig i kragen att åka på en sådan härlig träff .
Sol i sinnet /c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela