tingelingeling.blogg.se

Jag är kvar

Publicerad 2016-01-10 20:27:55 i Allmänt,

Hej!
Jag är kvar .
Tiden rusar på och för ett år sedan fick vi beskedet att mamma var sjuk ,det sägs att tiden läker sår men det gör den verkligen inte .
Jag saknar henne så otroligt mycket så ord kan inte beskriva .Många saker har hänt både på gott och ont efter detta men det går vi inte in på nu.
Jag har fått mig ett nytt kök ,sen i sommras har vi lagt undan pengar och letat kök på blocket och vi fann ett i lerberget utanför höganäs hos ett äldre par som ville byta ut sitt .För en struntsumma fick vi ett Ballingslövkök i massiv ek .Då jag ständigt gick in i kanten på mellanväggen bestämde vi oss för att ta bort det hela så att köket blev öppet så jag slapp springa in och slå huvudet så fort jag blev bländad av solen .Vi drog även upp golvet och la in en plastmatta med mönster av sten även det var mörkt och inte dyrt iheller ,pannelen vi hade på väggen fick vara kvar och målades i kaffelattefärg  så även det sparade vi in på .Köksbord och kyl/frys  köptes nytt medans vi hittade en så gott som ny spis på blocket den äldre damen som haft den innan hade värmt 4 pajer i den så why not är inte fattig och högfärdig .Så nu har jag ett stort öppet kök som jag verkligen trivs i .
Badrummet har även den fått en ny tutch med en duschkamin med ett eget litet spa och en radio med otroligt bra ljud även den ropade vi in på en sida på nätet tror den heter konteiner rally och en sådan går nog på flera tusen ute i handeln men vi ropade in den för 2500 kr men vilket jobb dom haft för att sätta in den inget stämmde så nya hål har fått fixas men nu är även den inne .
Julen har varit lugn ,nyårsaffton har som vanligt varit lite sådär då min ledarhund är livrädd för smällarna i år fick jag tyvärr droga henne lite med ångestdämpande och lungnande medel så i år får vi öva på det där med skotträdsla så nyår kanske blir bättre .
Önskar er alla en riktig god fortsättning på detta år och att hälsan är med er ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela