tingelingeling.blogg.se

Morsdag

Publicerad 2016-05-30 08:53:52 i Allmänt,

Igår var det andra gången jag inte kunnde ringa mamma och önska henne grattis på mors dag .Förra året gick jag väl i en dimma och kan inte minnas hur den dagen var ,men i år  när saknaden växt på sen förra året var det otroligt tungt utan henne .Barnen har varit iväg hela helgen med scouterna så jag och darling var helt själv från lördagen till söndagen .På söndagsmorgon vaknade vi tidigt duschade och klädde på oss och tog oss till konditoriet här i byn och åt lite frukost och så in om blomsteraffären för att köpa en vacker bukett till mamma .Vi tog oss till minneslunden och lämnade av blomman och tände ljus så vackert där var med alla dessa blommor och dofterna bara kom emot en med en sådan stark blommdoft .Jag stog där och pratade sen kom tårarna utan förvarning och den här tomma kännslan i hjärtat av saknad .En stilla gråt som följde mig till bilen igen och dessa minnen som blommar upp allt vi sa till varandra dagarna innan hon gick bort ,alla telefonsamtal vi hade med alvarligt prat och skojerier .Vi pratade om allt och då menar jag allt i vissa situationer var vi inte mamma och dotter vi var bästisar och med bästisar pratar man om allt från kärlek och orättvisor ,förhållande och om våra respektive ,ja! Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det är det jag saknar nästan allra mest förutom hennes pussar och kramar .
Idag pratar jag med henne på mitt vis och jag är fullt klar med att hon går vid min sida nästan dagligen ..Men det är svårt att mista sin mamma så tidigt för jg skulle vilja ha många fler år med henne /c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela