tingelingeling.blogg.se

valborg i skanör

Publicerad 2015-05-01 17:21:22 i Allmänt,

Hej .
Idag är jag slut som artist .
Gårkvällen var fantastiskt trevlig med nya och gammla bekantskaper .
Det var första gången på många år som vi sist fick vara med om en fantastisk valborg trots att det regnade på dagen .
Grillat och en massa prat ,sen gick vi ner till Skanör strand för att välkommna in våren .
Vilken fantastiskt stor brasa och knögfullt med folk .
Grädde på moset var att det nästan var vindstilla och regnfritt tjoho det var några år sedan .
Något jag verkligen inte kan förstå är hur alla dessa cycklister i skanör gilla att ringa på sin ringklocka trots att det går fler ledarhundsekipage framför och flera käppande personer ,det är ju inte så att vi kan flytta oss hur som helst på en cyckel och gångbana då det står hinder ivägen längst hela stråket .
Jag kan faktiskt inte räkna till hur många cyklister som frenetiskt ringde på klockan vi fick ha snirklad bana hela vägen hem .Det känndes som om hur vi än gick var vi ivägen hela tiden 
tråkigt beteende kan jag tycka ingen respekt alls .
Däremot kan jag verkligen lyfta på hatten för dom hundägarna som gick med sina hundar till bålet ,avstånd och ett bra upppförande av deras hundar sånt gillas skarpt heja heja fler sådanna ute på våra gator ..
Men idag är jag slut ,trött och oerhört nöjd .
Naturligtvis glömmde jag telefonen så inga bilder blev tagna men darling gjorde det så jag får väl sno till mej ett kanske så får ni se hur vackert det var i skanör ../c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela