tingelingeling.blogg.se

Så rädd och hjälplös

Publicerad 2016-03-05 10:30:24 i Allmänt,

Igår var det en mardrömsdag för mig .
Min tjej som går i 5an ringde hem och hade huvudvärk.
Bad henne komma hem direkt och tänkte inte mer på det mer än att hon lät lite ledsen i telefon .
Jag väntade och efter en stund kom hon ,det är inte så långt dit .
Förändringen märktes rätt fort då jag skulle ge henne en brustablett och frågade vad som stog på rullen och hon fick inte fram något sammanhängande ,då jag är näst intill blind och fortfarande inte fått tummarna loss med punktskrift som nu förtiden är på våra läkemedel förbannade jag mej tyst och frågade en gång till Vad står det på rullen ,inte ens nu fick jag något sammanhängande svar .
Jag tog en ipren istället då jag visste att det fanns i kartongen och gav henne en .
Allt hon sa var aj,aj och fan ,stönande och aj aj aj om och om igen .
Jag lade henne i sängen och satte igång en brasa så hon inte skulle frysa ,gick till hennes rum gång på gång och försökte prata med henne men det gick inte .
Hon pratade om hennes bästa väns kalas och sen fick jag inte ihop mer .
Jag blev rädd så in i helsike rädd .Ringde vårdcentralen för att prata började gråta då jag kännde mig så maktlös,rädd och förvirrad .Hon misstänkte inget allvarligt utan att nu när pubertet infaller är det mest sannolikt att hon fått ett kraftigt migränanfall ,något varken jag eller min man haft .
Min man ringdes hem om ifall att vi var tvungna att ta oss till läkaren i hbg .
Jag flyttade henne från hennes rum in till vårt och vaktade varje andetag ,varje rörelse .
När gubben kom hem försökte även han få något ur henne men fortfarande svammel inget klart .Nu började även han bli orolig så vi ringde sjukvårdsupplysning som hade över 50 min väntetid (bedrövligt)  .
Helt plötsligt går hon ur sängen och bestämmer sig för att ta ett bad ,hon säger hon känner sig lite bättre och jag har dörren öppen för att fortfarande ha full koll och hör något konstigt därifrån och vi rusar in ,hon ligger i badvattnet och kräks .Nu blev jag fruktansvärt rädd ,vi tömmer ur vattnet och hon får sitta på en duschramp som finns inbyggd i duschen och jag tvättar av henne ,hjälper henne ur när vi tvättat av hår och kropp sen säger hon mamma huvudvärken har släppt jättemycket nu ,jag torkar av henne tar på henne kläder ,borstar av håret och lägger henne till sängs igen ,hon somnar ,ligger bredvid och har full koll på andning .Efter några timmar med huvudvärk säger hon att hon är hungrig ,jag ger henne åter en tablett efter maten hon vilar lite till och hon börjar bli som vanligt igen ,helt vanliga Maria min Maria och stenen från mitt hjärta föll det var ett kraftigt migränanfall och jag började gråta när allt blev som vanligt igen .
Jag visste inte hur ett sådant anfall var då jag aldrig varit med om sådant förr men nu vet jag hur alla med sådant känner sig och det är fan inte lätt för dom alls ,min fjuttiga huvudvär är inget om man jämför ./c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela